Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Är det bilverkstan?

Kategori: Allmänt

OOOOOOOOOOH, SOPA!
Curlingens hejaramsa numero uno eller, monologen jag har haft haft med mig själv vid några tillfällen idag.
 
Hur kan man liksom inte ens kolla? Ordentligt?
Jag blir hänförd av min egen dumhet.
 
Ja alla ni två som läser detta kan ju knappast ha undgått faktum att jag gjorde bort lite idag.
Tur iaf att mekanikern inte hade hunnit köpa en massa dyra delar. Det hade varit jobbigt.
De har ju förmodligen någon form av returgaranti på idiotkunder men ändå. Ja alltså, inte på själva kunden. De får man nog fan stå ut med.
 
Nu på kvisten skulle jag glad i hågen ut till bilen för att plugga in elektroniken så jag kan få avnjuta en varm och isfri bil imorgon bitti.
Det började bra.
Kupevärmaren gick in som margarin i munnen på Leo. Sladden från elstolpen till bilen hade dock lite smärre "kontaktproblem".
Jag trodde ju i min enfald att det var en totaluniversal kontakt. En till alla bilar på hela jorden. T-ford som Tesla liksom.
FEL!
Efter en liten harang av väl valda kraftuttryck blev det Volvo ocean race på land.
Ett varv runt byn för att värma upp frysboxen och så sladda in på OKQ8 som ett jävla djur. Jag hoppar in i butiken och ser förmodligen ut som jag har för avsikt att skräna till mig dagskassan. Ränner runt som en tok bland hyllorna i exakt 18 sekunder innan Sören Jacobssons lookalike undrar om jag behöver hjälp. Det gör jag.
Vi lyckas lokalisera en härlig tvåmeterskabel med en kontakt som ser suspekt korrekt ut. Jag frågar unge Herr Jacobsson om jag får testa kontakten i min fina segelbåten. Det får jag. Jag blir glad.
Jag blir ännu gladare ca 9 sekunder senare när jag inser att den nya sladden passar.
Tur att det är så billigt att handla sådana här saker på bensinstationer. 299:- för en sladdjävel. Lätt värt det klockan 05:30 i morgon
Sen brände jag 458795456873:- på att fylla tanken också.
Traktor drar soppa.
 
Slutet gott 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: