Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Känn hur det spänner i stjärten.

Kategori: Allmänt

Nu börjar "Det okända" på tv.
Jennie är inte hemma. Det är någon föreläsning/show med Sanna Bråding som lockade.
Jag brukar inte titta på det här programmet när jag är "själv" hemma.
 
Båda barnen dunar.
Leo la en giganorm spya precis innan han somnade. Den killen är min superhjälte.
Förmodligen var kräkeriet relaterat till hans penicillinkur. Världens äckligaste kombinerad med klantarsle till pappa resulterar i tömmning av maginnehåll. 
Han somnade direkt när vi hade hällt ut kräket i golvporslinet och putsat upp hinken.
Enya och jag läste ut våra sagor från Midgård. Det avslutades som bekant med RAGNARÖK. Efter det blev det lite korta beskrivningar av Mylingar, gastar och nattramnen från en bok om nordiska väsen.
"Kan du läsa något riktigt läskigt?"
Hon kommer nog bli en skräckfantast tror jag.
 
Idag har jag smakat ungarnas havredryck. Några år sent påkommet kan man ju tycka men jag har en regel att inte testa äckliga grejer om jag själv inte valt det. Nu valde jag det.
Jag har endast vaga minnen av att jag druckit solhavre någon gång på hemkunskapen i i mitten av 90-talet. Det vill jag minnas var en horribel upplevelse.
Oatlys havredryck är faktiskt helt ok.
Återigen lite obetald reklam. Jag kan faktisk varmt rekommendera den till alla med allergier, intoleranser eller bara lite äventyrslusta. Dessutom fungerar havredrycken och den lite tjockare varianten ypperligt i matlagning och bak. 
 
Det här blev ju inte så jävla roligt men man ska inte ha det så hela tiden.
Nästa inlägg kommer bli ett hysteriskt asgarv rakt igenom...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: