Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Back by popular demand...

Kategori: Allmänt

I helgen har Enya idrottat.
Kastat boll, stött kula, hoppat långt och sprungit ännu längre.
Jätteduktig har hon varit.
 
Jag har ätit lösgodis och druckit öl.
Visserligen bara 2 öl men, ca 85472 Kg godis. Känns det som.
 
Som straff så drog jag ut på en löprunda. Eller egentligen var det inget straff. Det var mera ett ursäktslöst beteende skulle jag vilja påstå. Kan kidsen springa och hoppa så kan ju jag också göra det. 
Så det gjorde jag.
Längre än vad jag hittills tidigare har sprungit.
Det känns i knäna. Det kändes i knäna redan när jag fick idén, men det gick.
Ganska bra till och med.
Nu är jag tvärslut och ser framemot att gå och sova i tvättstugan i fyra timmar. Jag måste bara komma ihåg att ställa larmet så jag inte missar någon maskin.
 
Hockey är det väl ikväll också som man måste titta på.
Just nu slåss dom om vem som är sämst av de bästa.
Kan dom ju roa sig med. Jag plockar ihop tvätt istället. Trodde jag. Det har redan härskarinnan gjort.
Då får jag väl ta mitt dåliga samvete och gå och tvätta istället.
Även fastän jag har varit duktig.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: