Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Tyrs dag

Kategori: Allmänt

Så är det.
Ganska tomt i bloggskallen just nu. dessutom verkar det som jag har kraftiga nervryckningar i vänsterhanden. I alla fall i lillfingret vid viss vinkel.
Jävlar vad det rycker.
Det kan ha att göra med det faktum att min skrivställning inte är helt optimal.
Halvsittande i soffan utan något som helst stöd för vare sig ländrygg eller nacke. Precis som en säck med salami. Eller, i mitt fall en salami med säck...
 
Om man ska vara lite seriös på det här med att skriva så borde man förmodligen ha en "arbetsplats" i hemmet. Det är ju en jävla tur att jag är osmakligt oseriös.
 
Jag har för avsikt att inte lägga mig i den här Trump vs abort-grejen med tanke på att jag inte är kvinna. 
Ja, jag vet att det låter lite cp men häng på en sväng.
Naturligtvis har jag en åsikt eller två i frågan. En ganska klar ståndpunkt till och med. Men jag som man kommer aldrig uppleva en abort på ett sådant sätt som en kvinna gör.
Det är liksom inte min kropp och därav inte mitt beslut på något sätt.
Handlar det om min kropp å andra sidan så ska inte Mona Sahlin eller David Batra eller Greta Garbo för den delen ha någon som helst jävla vetorätt i ärendet. 
Min kropp! Jag bestämmer precis allt vad som händer med den. Om inte motparten är större, starkare rent fysiskt och jävligt illvilligt sadistiskt lagd förstås. Då brukar det tyvärr te sig som så att man inte har något val. Oavsett kön, ras eller religion. Ja, sexualitet med för den delen.
Fan. Nu la jag mig i ändå.
Ja ja.
Trump har garanterat en intressant agenda. Inte nödvändigtvis en positiv sådan men han är inte dum i huvudet. man blir inte U.S.A.s prez om man är dum i huvudet. Sjuk i huvudet, sure.
 
Det behövs mer kärlek.
 
Äring och frid.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: