Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Kalla föter och varma hjärtan

Kategori: Allmänt

Tjeeenare tjetjenien...
 
Jag trodde traktorn skulle rasa. Det gjorde den inte. Hela vägen till Tumba och tillbaka till Mordor utan anmärkning. Han ville bara ha lite olja i styrservobaljan tror jag. Det  känns inte lika pundigt när jag svänger höger i promenadhastighet längre i alla fall.
Jag körde mot rött också. Fast inte med flit så då slipper man straff. Speciellt om ingen lagman var i närheten och såg det ohyggliga brottet.
 
Idag har jag varit på mitt första blot.
Det var intressant, spännande och lite nervöst. Ja, häftigt också förstås.
Lite nervigt mest för att jag aldrig tidigare har varit med om en liknande ceremoni förut. Jag visste inte vad som förväntades av mig eller vad som skulle hända över huvud taget men, när vi hade offrat jungfrun och ätit av spädbarnen så släppte spänningarna inom gruppen.
 
Vi skålade i bla. flädersaft och grillade korv.
Inga svampar, ingen bärsärk och ingen sexuell skandal.
En alltigenom trevlig dag i solen på en ganska häftig plats med trevliga och varma människor.
 
Sen skulle jag köra hem genom Stockholms söndagstrafik...  Det gick bra.
 
En Söndag med strilande solsken som lättade upp humöret lite. 
 
Just det. De kalla fötterna fick jag för att det var kallt och mjukt i backen där jag stod stilla ganska länge.
Med blodcirkulation som en betongsugga blir det lätt att lemmarna svalnar av i rasande fart.
 
God vår till er önskar jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: