Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

När båda barnen sover.

Kategori: Allmänt

Det är nu man borde gå och lägga sig.
Istället är det kvällsté och undermålig tv-underhållning.
 
Jag köpte skor i torsdags. Fina skor. Snabba skor. 
De hjälpte mig springa 5 Km på under 30 minuter.
Visserligen så gjorde det helt sjukt ont i benhinnorna, men det har jag förstått är fullständigt normalt (om än oerhört plågsamt) efter att man "sprungit" en mil.
Just det. EN MIL!
Jag tog mig skumpandes en hel mil på ca en timme i onsdags. Det gjorde mig faktiskt väldigt stolt över mig själv.
Att jag klarar av det rent muskelmässigt har jag aldrig tvivlat på. Däremot har jag haft mina tvivel när det gäller mitt flås. Eller ja. Avsaknaden därav.
Jag tvingade mig runt en sväng på 7,3 km och insåg att jag klarade av det utan att dö så då fick det bli ett rejält kliv uppåt på distanstrappan.
Nu har jag satt som mål att ta den där milen under en timme. Det borde inte utgöra något större problem.
Igår morse blev det de tidigare nämnda 5000 metrarna med nyinköpta och för mitt löpsteg anpassade nikemackorna. Speciella löpstrumpor har jag köpt också. Det ska man ha tydligen.
Idag frångick jag dessutom nästan all rim och reson när jag satt och övervägde att skaffa löpbrallor av lång modell. Jag gjorde inte det dock. Än finns det spärrar kvar. Tyvärr släpper nog de också snart.
Mutationen kommer vara total.
Jag kommer bli ett strömlinjeformat löplejon med vätskebälte.
 
Må Oden stå mig bi och Tor ge mig styrka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: