Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Melodifestivaldeltävlingsdag (Lördag)

Kategori: Allmänt

Droger Pontare blir bättre med min stigande ålderssiffra.
Björkman blir mer självironisk.
Framträdanden blinkar i fler färger och variationen på musik ökar.
Hur fan kan det komma sig att programledarna för deltävlingarna bara blir sämre?
 
Tur att JAG har handlat godis. Det är ingen risk att det  tar slut menar jag. Nog för att vi har haft en släng av magsjuka här hemma men om någon annan än Leo kaskadspyr i afton så beror det på gelatinöverdos.
 
För övrigt så har jag inte lyssnat speciellt mycket på Pontare. Inte alls faktiskt. Vindarna viskar är dock ett epos av rang i mina öron. Dessutom med den klassiska "halva höjningen".
 
Mina Ferraris knastrar i klarlacken. Jag undrar om jag ska ta ett snack med Enzo. 
Det börjar bli dags att fixa fram den där tidsmaskinen snart. 1988 är ju inte ens långt bort. Borde funka med en Vespa och några lysraketer.
 
Korsriddarna som precis klev av scenen var ju ganska bra. Väldigt tydligt att OlasalO är den drivande kraften bakom "spektaklet" (född 1980, jag får säga så utan att PK-maffian våldtar varandra med haranger).
Nu står ju lilla FisLisa Ajax och säger F-ordet många gånger i följd på bästa sändningstid så jag tror min BLOGGCHOCK kommer gå relativt safe förbi.
 
Det var inte meningen att det skulle bli så här. Jag skulle skriva om en gränslös kärleksaffär mellan Adolf Hitler och Josef Stalin. Om hur invasionen av Polen bara var ett rop på uppmärksamhet. Om hur den ståtliga mustaschen från första kriget kapades som resultat av en enorm avundsjuka från kamratens håll.
 
Det blir inte alltid som man tänkt sig. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: