Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Förfrågningar redan efter andra inlägget.

Kategori: Allmänt

Ben, Ben, Ben, Ben...
 
Huruvida det är värt att kliva upp när man precis har gosat ner sig i bingen för en, förmodligen, oerhört nödvändig piss. Det är en av livet verkliga aber.
 
Min personliga erfarenhet har blivit ett moment 22 i den här frågan. Det har precis blivit varmt under täcket, man har hittat den där riktigt bekväma ställningen där båda armarna känns som om dom faktiskt hör hemma just där och man ler ett förnöjt och sömnigt leende när plötsligt. Ett hugg i urinröret! Det börjar värka lite lätt i magens nedre del och man är genast lite piggare än man var  för en millisekund sedan.
Redan där känner jag att insomningsprocessen är rubbad och att man lika gärna kan gå upp och ta den där kalla korkmattan under fötterna och tända tandläkarbelysningen i badrummet, men... Det är varmt under täcket och riktigt så kissnödig är jag ju inte. Om jag tänker på något annat så kan jag ju ignorera bort den fysiska känslan. Jag tänker på Sahara, på pyramiderna, på faraonernas ståtliga land som är uppfört längs med Nilens stränder. FAN! Börja om. Sandpapper, sågspån, sågverk, vattenhjul, porlande bäckar. JA MEN FÖR HELVETE!! Nu har det gått 20 sekunder sen känslan av kissnödighet infann sig, även fast det känns som tre nätters effektiva sömntimmar.
 
Jag har ett liknande dilemma när det kommer till att göra sig iordning för sängen. Är en stark förespråkare för att somna framför tv:n. Det har fungerat så bra, så många gånger men. Det vuxna är ju naturligtvis att (nejmen hej) kissa, borsta tänderna och tvätta av mulen litegrann. Kanske rent utav festa på med en topzrengörning av hörselgångarna.
När jag väl har genomgått denna kvällstoalett så är jag ju naturligtvis lika pigg som en fyraåring klockan 05:00 på julaftonsmorgon. Lycka till att somna. Så jag sätter mig framför tv:n och dreglar ihop till en dokumentär om ett gäng glada, Kanadensiska, bävrar som ska stoppa upp Niagarafallen.
 
Tillbaks till hela kissgrejen. Jag resonerar som sagt så här. Vid första förnimmelse av kissnödighet. GÅ UPP OCH KISSA!! Det blir bara värre och värre och värre och värre. Finns inte ett uns av värdighet att, i vuxen ålder, vakna upp i blöta lakan.
 
I nästa inlägg. Rädd för mörker och ensamhet.
 

Kommentarer

  • ThomasSkity säger:

    I have been searching about. This kind of detailed information here on the web page is superb and helpful and will help my family and friends in our studies quite often. It is obvious all of the members here acquired a lot of specifics concerning this and this page and other categories and info like wise show it. I'm usually not browsing websites all day long but when I get a break i'm usually researching for this type of factual information or others similarly having to do with it. If you get a chance, have a look at my website: [url=https://bioscienceadvising.com/nih-grant-writing-service]mastering the art of grant writing with specialized consultancy and guidance[/url]

    2023-09-25 | 10:19:42

Kommentera inlägget här: