Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Bombs over the Northern Hills.

Kategori: Allmänt

Fränder, Förenen eder!
 
Nu är det tamigfan nog med smällare och raketer. Klockan 22:45 ska jag börja patrullera området med gevär och pistol så om ni skulle råka se en överbeväpnad ung herre i svart uniform så är det bara Gerillapontus som är ute och mördar idioter. Inget att bry sig om.
 
Hela kvällen igår så har det varit som att bo i (minus rädslan för att dö förstås) en krigszon. Det är inga vanliga kinapuffar som briserar lite lätt utan vad som närmast kan liknas vid hemgjorda bomber. En och annan liten tjutraket och några höghöjdsmissiler kan jag faktiskt stå ut med men när det smäller så man tror att fönstren ska implodera och jag känner alla djurs djupa ångest i mig då är det krig på riktigt.
 
Vi bor i en relativt liten by med mycket skog och öppna landskap runt om. Kan man inte då som uppenbar idiot och opåläst ta sig ut i vildmarken och panga om man nu måste eller är ni helt enkelt rädda för att djuren ska hämnas? Det hoppas jag att dom gör.
 
Måtte ni vara oförsiktiga och spränga av ett finger, en hand eller kanske ett huvud. Ingen skada skedd.
 
Puttinuttig nyårskrönika kommer lite senare under eftermiddagen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: