Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dårar!

Kategori: Allmänt

När jag nu sitter här klockan 09:54  i min morgonrock med ett tänt ljus och en kopp kaffe så känns det 4 gradiga vattnet väldigt avlägset. Det är det inte.
 
Jag undrar hur man kan stålsätta sig och förbereda kroppen på bästa sätt. Jag kör med kaffe. Kaffe är lite som vatten, det botar allt. Funderar även på att kasta in några smörgåsar i foderluckan. Mycket smör. Fett är ju bra för att isolera värme.
 
Det faktum att jag måste värma upp kroppen ganska direkt efteråt är jag på det klara med. Det tror jag inte blir några större problem men jag har ändå förfrysning i bakhuvudet hela tiden. 
Jobbigt det där. Svarta döda lemmar...
 
Det kallaste jag har varit ner i är 11 grader. Då gjorde det ont i skelettet. När sådana klyschor blir sanning så vet man att det är allvar. Det gjorde ont enda in i märgen.
 
Nåväl. Om allting går som det ska så kommer det en avrapportering med bildbevis i eftermiddag. Tills dess mina vänner.
 
Simma lugnt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: