Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Gafflar om gifflar!

Kategori: Allmänt

Jag har en vän. Vi kan kalla henne Alexandra. Hon har en man. Vi kan kalla honom Fredrik.
Dom brukar fajtas. Om gifflar.
 
Gifflar, för er som inte känner till detta himmelska lilla bakverk, är som en kanelbulle i miniatyr med så otroliga mängder konserveringsmedel att Twinkiestillverkarna tvingades i konkurs för något år sedan.
Lite som Julmusttillverkarna kommer göra med Coca cola när världen får reda på denna ambrosia vi i Sverige faktiskt sitter på.
Denna lilla kanelsnäcka håller sig genom Messias återkomst, tredje världskriget och eventuellt en vinterrea på IKEA tre dagar före jul.
 
Ryktet (facebook) säger att Fredrik svalde en hel påse blåbärsgifflar i ett andetag innan Alexandra fick känna doften av kemiskt preparerade vetebullar. Smockan hänger fortfarande i luften har jag förstått.
 
Till Fredriks försvar kan jag bara säga att heroinister skulle inte slåss om en gratiskabbe på samma sätt som vissa slåss för ett parti gifflar från Pågens fabrikslina.
 
Fredrik och Alexandra är helt påhittade figurer och den här berättelsen är knappt sann.
Dom heter egentligen något helt annat... Eller??
 
Jag äter gifflar och dricker mitt kvällste.
Buss & Kran

Kommentarer


Kommentera inlägget här: