Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Heavy shit!

Kategori: Allmänt

Det finns en form av trafikbarriär, vi kallar den för GP-link. (link i folkmun, inte att förväxla med den lilla alven som härjar runt i gröna kläder)
Dessa barriärer är ca 3 meter långa, väger 1475 kg och är oerhört lätta att välta framåt eller bakåt när man ska lasta, alternativt lossa, dom på/från en lastbil.
 
Jag hade fram tills idag endast lossat dem.
 
De flesta lastbilar som kommer och hämtar dessa vidunder har oftast en egen kran (läs kranbil) som dom enkelt lyfter upp dessa direkt på bilen med.
Det hade inte bilen som kom med ett täckt släp idag och skulle ha 20 st.
 
Pontus i hjullastaren har efter en och en halv timma koncentrerat sig så pass att käkmusklerna närmast kan liknas vid Hulkens lår och skägget hanses ser ut att höra hemma i ZZ-top.
Det var minst sagt en tung upplevelse. 
Ingen dog, inget gick sönder och jag har lärt mig att lita mer på mig själv och mitt verktyg. Vår kära gamla fina Volvo BM L-50.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: