Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Märkliga planer.

Kategori: Allmänt

Min vän har bestämt sig för att inte leva bland oss längre.
 
Efter solnedgången på Söndag så kommer han lämna allting bakom sig och träda in i ett nytt äventyr. Det känns konstigt att inte riktigt veta varför men på något sätt vill jag inte ställa frågan. Det känns som att jag inte borde rota i det. Det är ju trots allt en vuxen människas egna beslut om sitt egna liv.
 
Jag har försökt lite fint få honom att prata om det men så fort det närmar sig så upphör konsversationen. Han väljer att inte diskutera saken och jag känner att han på något sätt vill distansiera sig från det känslomässiga.
 
Moraliska värderingar, rätt och fel.
 
Han är en bra människa som gjorde min tid i Kambodja mer än uthärdlig och jag kommer att sakna honom enormt mycket även om vi inte pratas vid ofta alls. I morgon kommer vi aldrig mer att kunna prata med varandra.
 
Ja
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: