Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

SATAAAAAN, Take my soul to sats!

Kategori: Allmänt

Då har det äntligen hänt. Moderna tider har kommit till den katolska kyrkans allra heligaste. Påven går i pension och konklaven gnuggar händerna åt ännu ett äregirigt svin som ska få vara posterchild åt en 1700 årig institution med rötter i förföljese, terror och folkmord.
 
Jag har gått med i ett gym idag. Inte vilket gym som helst utan sats. Jag tror att namnet syftar på att man ska ta sats mot att bli en bättre, friskare och eventuellt gladare människa. Challenge accepted.
 
Bloggen kommer dock inte handla om min träning och min väg mot ett bättre, friskare och eventuellt gladare liv. Den kommer handla om påvekonklaver, reklamitv och annat trams som jag tycker är sjuuuukt viktigt att prata ur mig om.
 
Idag har vi tittat på Gekås Ullared, jag och J. Det innebär tillbakadragna huvuden, elaka kommentarer och skämskuddar. Ett alltigenom vettigt måndagsnöje måste jag säga.
Det verkar ju helt jävla omöjligt att, på något som helst vis, få en "normalsvensk" att inte framstå som fullständigt efterbliven. Är alla som åker dit och handlar totalt jävla inlåsta resten av tiden?
Naturligtvis begriper jag ju att producenten väljer ut det som säljer mest och skapar bäst reaktioner "där hemma i tv-soffan", men vafaaaaan ärligt!!! Morgan och Ola-conny??
Nej jag orkar inte ens prata om det.
 
I morgon är det tisdag. då ska vi prata om hur vi ska kunna göra det här till en bättre, friskare och eventuellt gladare värld.
Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: