Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Ska det vara så jävla svårt!?

Kategori: Allmänt

Hur jävla outbildade är folk egentligen? Bara en enkel undran.
Jag tänker naturligtvis på att folk inte verkar ha den ringaste aning om hur man som fotgängare ska förhålla sig till   angivna riktlinjer.
Är vi endast ett fåtal intelligenta människor som detta faktiskt gick in i skallen på i GRUNDSKOLAN??!!
Det var, och mig veterligen fortfarande är, där man får lära sig sådana enkla regler som att gå på vänster sida av en traffikerad väg utan trottoar bl.a.
 
Jag tänkte att jag skulle ha en enkel men oerhört informativ liten kurs just precis nu.
 
Detta avser gångvägar.
 
På en gångväg avsedd endast för fotgängare säger riktlinjerna att fotgängare ska gå på höger sida i färdriktningen. Enkelt kan tyckas.
 
På en kombinerad gång och cykelbana så ska gående gå på vänstra sidan i färdriktningen då den högra (precis som vid en av motorfordon trafikerad väg) sidan ska vara avsedd för fordon. I detta fall cyklar, skateboards och annat gissel.
 
Så! Ta in, tänk efter och använd denna information efter bästa förmåga så slipper jag bli heligt förbannat och en surgubbe.
 
Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hagis säger:

    Ja och du är bilist det hörs långa vägar! Det du sitter och gnäller om i ditt patetiska inlägg om att fotfolket inte följer reglerna är saker du bryter mot varje satans dag som bilförare under sommaren!

    Hur jag vet?
    för jag kör hoj! Så sluta gnäll och gör något åt ditt eget ansvar som blind bilist!

    2013-02-14 | 22:57:19

Kommentera inlägget här: