Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vem é han PK?

Kategori: Allmänt

Jag är varken politisk eller korrekt. Det ska Gudarna veta. Medveten däremot, det är jag. Oerhört medveten.
Jag är medveten om att världen är i kaos gällande ekonomi till höger och vänster. Jag är medveten om att ordet hen kanske bara är en kortare variant på ordet individen och brukandet av ordet kanske inte handlar om könsneutralitet utan ren och skär lathet. Jag är medveten om att rasismdebatten i Sverige är patetisk och överdriven och mestadels skapad av mediadrevet för att skapa nya journalistiska möjligheter och uppröra än mer hens tills vi har fått ett trångsynt och våldsamt raskrig angående huruvuda "DOM" ska få bygga en Moské i din trädgård. För det är ju det det handlar om. Trångsynta livrädda jävla idioter.

Hur mycket har vi Svenskar av idag gemensamt med vikingarna och hedningarna som levde innan och samtida med sagda vikingar? Dessa människor som som senare blev slavar i sitt eget land. förresten. Sverige blev väl egentligen inte ett land före 1500-talet om jag inte missminner mig.
 
Det jag vill mena är ju att en moské är ju bara en byggnad för dyrkan precis som en kyrka (som jag tror började dyka upp i samband med det första folkmorden och förslavandet i "landet" runt 1300-talet. Jag vill inte sitta här och säga att religionen är roten till all ondska så det är väl bäst jag låter bli. Men när organiserade och planerade åsikter får fäste i form av folkrörelser och en kontrollerad kollektivism så uppstår det gärna såkallade åsiktsmaskiner som inte sällan spårar ur. 
Den stora frågan just nu är väl vad, exakt, är det som får, den såkallade, bägaren att rinna över denna gången.
 
Är det kriget mot terrorismen?, som vi alla vet är den kristna högerns fight med muslimerna.
Är det individualiseringen som har uppstått inom EU hux flux när medlemsländernas invånare börjar tänka om ifråga om unifieringen?
Är det en total kollaps av världsekonomin?, som borde vara oundviklig.
Är det ett länge väntat inbördeskrig i USA där höger och vänsterblocken bara tokkolliderar när Hillary blir vald till nästa president?
 
Jag har ingen aning och skiter lite i vilket om jag ska vara helt ärlig. Men roligt, det ska det i alla fall bli.

Kommentarer

  • Inger Wiksten-Hansson säger:

    Håller med helt fullständigt enkelt

    2013-02-06 | 22:18:08

Kommentera inlägget här: