Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Är du redo?

Kategori: Allmänt

Skulle du klara av en smärre apokalyps? 
Jag skulle det.
Vilken självsäker jävla idiot tänker du.
Kanske det, säger jag.
 
Jag vet hur man gör upp eld utan mobiltelefon och jag kan stycka stora djur med bara en morakniv. Kan du?
 
Nej men ärligt. Vart är världen på väg? Vad är det som händer? När kommer tomten? Har du glass?
Det här är bara några av de många frågorna jag ställer dagligen som förmodligen aldrig kommer få några svar. Ja, kanske glassfrågan då.
 
Min chef, vi kan kalla honom Kenneth,(han heter egentligen Lars men det kan ju för fan inte skriva här fattar ni väl) har påbörjat ett litet konservförråd. Det började som en rolig grej med några par burkar gulash och en och annan soldatens. Nu har han systematiskt placerat burkarna i olika genrer och jag vill tro att det börjar närma sig en mindre butikshylla. Jag skrattat lite lätt när jag tänker på hans lilla förråd.
Själv har jag börjat tänka att -Fan vilken bra idé!
 
När jag går omkring i matvarubutikerna stannar jag länge vid konservhyllorna och funderar. Kan jag också? Vad skulle J tänka? Kanske jag kan hålla det hemligt för henne... Allt jag behöver göra är ju att installera någon form av lönnfack i hyreslägenheten. Kanske under parketten i vardagsrummet... 
 
Vi kan starta en klubb, Kenneth och jag. Konservativa konserv klubben ska den heta och förkortas KK... Nej det blev inte bra. Redan taget. Någon politisk grupp tror jag bestämt det är. "Kristna Killar Kan" tror jag den heter.
 
Nog nu. Sssoooovvvv.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: