Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Ny tid ny strid.

Kategori: Allmänt

Som vanligt så har inte inlägget något med rubriken att göra.
 
Jag sitter och lyssnar på E11:ans nattning. Hon har väldigt många åsikter just vid läggdags. Hon har visserligen väldigt många åsikter hela tiden men när det är dags för att sova då går hjärnan på högvarv.
 
Idag går det en väldigt känslomässig frågeställning angående ett eventuellt barackboende om och när det skulle bli aktuellt med en renovering av våran lägenhet. 
Hon har fått för sig, tror jag, att byggarna som utför jobbet kommer att själa hennes leksaker. Jag säger naturligtvis inte att dom inte kommer göra det men jag tvivlar ganska starkt på det. 
Sen finns det ju inte heller något datum spikat för denna aktivitet så hon ligger och bekymrar sig för någonting som vi inte vet ett smack om. 
Nu verkar det som om samtalet har övergått till den fantastiska snömängden vi har fått idag och huruvida man måste pulsa igenom snön och förhoppningar om att kommunen inte grusar. Detta försvårar ju pulkaåkningen till förskolan enormt.
 
Själv sitter jag med en magkattarrskänning från avgrunden och småfnissar åt frökens associationsförmåga vid snart fem år fyllda. Jag ska nog ta en tablett och slå igång discoverychannel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: