Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Gräsänkling!

Kategori: Allmänt

Andra skulle gått ut med vänner. Jag är hemma själv. Andra skulle ha härjat loss. Jag har tvättat fötterna och väntar på Ernst. Andra skulle ha gått på bio. Jag kollar på dokumentärer på netwebben. Jag är en äventyrare.
Just nu är jag till exempel i åttioefterkristus-talets Skottland och krigar.
 
Om ett tag ska jag hjälpa Ernst att renovera orangeriet och jag funderar på att senare hjälpa bonden Frank att verkligen bli 100%. Många järn i elden här.
 
Nej medans mademoisellen är ute i storstan med snyggstrumpbyxorna på sitter jag i flanellen och rapar kebab med blandad sås. 
Inte Martyr på något vis. Jag menar bara...Ok, lite martyr kanske och ja!, jag vet. Jag kunde också ha följt med. Det kunde jag ha gjort men jag hade/har ju faktiskt ingen lust.
Vad skulle jag då ha gnällt om?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: