Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dåliga människor.

Kategori: Allmänt

Jag blir fortfarande förvånad över hur fantastiskt jävla tokdåliga svenskar är på engelska.
Det är ju så jag sitter och skäms här i soffhörnet när Trinny och Susanna ska stajla om kändissverige... Trollkarlen Stefan till exempel. (Vem i helaste helvetet är det? Jag har aldrig hört eller sett denna människa.)
 
Blir vi inte tvångsmatade med detta språket redan som diungar? Engelska är ju tamigfaan överallt. Vi har ju till och med en internationell stoppskylt i trafiken. EN STOPPSKYLT! Det var den viktigaste skylten dom kunde komma på. Det är dessutom folk som är musiker och tv-personligheter som jobbar med engelska texter som trevar sig fram som bambi på hal is när dom ska prata med någon från de brittiska öarna eller det förlovade landet.
 
Visserligen så hade jag sällskap av skychannel och Ray Cokes när jag var liten pöjk men det var också de enda yttre influenser jag hade. Nu finns det ju som jag tidigare har nämt ÖVERALLT!!
 
Snälla svenskar, sluta treva osäkert i det engelska språket. Fläska på!
 
För att citera alla lärare jag någonsin haft."Du kan ju, bara du vill."
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: