Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Självmord!

Kategori: Allmänt

I dag blir det lite seriösare toner här på allas favvoblogg...
 
Jag fick igår reda på att en god vän till mig planerar att ta sitt liv.
Han säger att han inte är deprimerad eller ledsen men har kommit fram till att det är dags att avsluta. Detta är allt jag vet. Jag har inte pratat med honom personligen ännu då han befinner sig på andra sidan jorden och när tillfälle ges vet jag uppriktigt inte vad jag ska säga till honom. 
 
-Tjena grabben!
Hur är läget?...
 
Nja det hela är väldigt konstigt.
 
Jag tycker ju att det är lite fegt att ta sitt liv eftersom man har fått det av någon annan. Och så kan jag tycka att det är lite egoistiskt mot dom man lämnar bakom sig. Man väljer helt enkelt att låta folk må skitdåligt över det hela under en väldigt lång tid. Kanske resten av ett liv.
 
Jag har väldigt blandade känslor.
Jag är inte ledsen. Mer förvirrad och fundersam. Speciellt eftersom jag inte vet anledningen. Jag har mina misstankar men jag kan ju inte veta om han inte berättar. Så jag hoppas att jag ska få en chans att prata med honom innan det är försent.
Å andra sidan, Vad ska man säga? Hur hanterar man situationen? 
 
Vi har en gemensam vän han och jag. Jag pratar lite med henne. Hon vet lika mycket som jag men hon är hos honom nu. Han sover säger hon.
Jag hoppas jag hinner prata med honom innan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: