Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vendetta

Kategori: Allmänt

Rubriker är allt i sådana här korttextssammanhang. Det har jag lärt mig av kvällspressens journalistiska elit, och Hans Shimoda.
Innehållet är egentligen samma sak som meningen om man inte är politiker. I sådana fall är meningen att undanhålla så mycket sann fakta du kan på ett så invecklat språk att folk till slut slutar bry sig för att dom helt enkelt inte orkar försöka analysera mellan raderna och gissa sig till vad det är du ljuger om. Lätt är det inte.
 
Jag tittade på Skavlan här i veckan. Det blev någon form av politisk debatt på Norsk... Det jag lärde mig av den är att Fremskrittspartiiit tydligen är reko nationalister, (det här visste vi ju redan) Sverigedemokraterna ett gäng logdansande smygrasister med hitlerkomplex  och att Norrmännen faktiskt kan svära på riktigt. Det låter visserligen fortfarande urgulligt så där som Norska gör men jag hörde svordomar grövre än "dritt".
 
Helgen har varit lugn.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: