Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Blodsnor, pannknack och dehydrering!

Kategori: Allmänt

Happy Easter, Feliz Pascua, Joyeuses Pâques, Buona Pasqua, Frohe Ostern, សប្បាយរីករាយបុណ្យ Easter, हैप्पी ईस्टर!
 
Två koppar kaffe senare är jag fortfarande inte riktigt redo. Sitter här och nyser bihålorna fulla med skräp som min egna kropp producerar i ett landsförräderi av episka proportioner. Med land menar jag naturligtvis mitt kött och blod, min planet, mitt eviga kosmos och annat filosofiskt dravel.
 
För er som inte har hajjat det här ännu så sitter jag med en tilltagande mancold. Det är med andra ord OERHÖRT JÄVLA SYND OM MIG! Så.
 
Jag börjar fårstå hur Iosus kände sig när han hängde där och blödde. Förådd och övergiven i stekande sol. Jag kan ju alltid trösta mig med att jag kommer att vara återuppstånden på den tredje dagen. Som en vårlök skall jag åter blomstra och sprida mitt eviga ljus världen. Giva bot åt de sjuka, tak åt de hemlösa och mat åt de fattiga...
 
NEEEEEJ!
 
Jag håller mig till att handla ekologiskt så mycket jag kan och köpa begagnat i så stor utsträckning som möjligt. Det får bli mitt avtryck på planeten.
 
Jobbigt om man är häftig och ska lämna av med ett stort jävla FUCK YOU och så är det  reinkarnation som gäller. Hur blir det då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: