Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Bröder

Kategori: Allmänt

Nu skulle man ju kunna tro att detta inläget ska handla om min relation till min bror. Det ska det inte. Den ska väl ni bara ge blanka fan i?!
 
Nej, anledningen till rubriken är ett nytt program på televisionsapparaten där två kändisbrorsor slänger käft med kända matlagare i en übersvensk och arkipelagoisk (det är från och med nu ett helt accepterat ord) miljö med finfina filter framför linserna som gör att solen alltid skiner. 
Jag ger mig fan på att det ligger kameraassistenter i varenda vinkel med stora guldskärmar för att få strålglansen att riktigt svida i ögonen på oss hemma i tv-sofforna.
Nu när jag är nästan halvvägs igenom veckans avsnitt så har jag kommit till insikten att bröderna Timell inte är så hysteriskt jävla roliga som många kan tycka.
Det kan ju vara så att jag tappat tilltron för dessa moderna klawner och deras platta humortaktik eller så kan det ju vara så att jag totalt har förlorat mitt fantastiska sinne för humor... Fördjävligt!
Jag drog visserligen på smilbanden några gånger. Det ska jag inte sticka under stol med men mycket mer än så blir det inte. Tyvärr.
 
Jag tror att jag äntligen kan ha lyckats lämna min PPM-kod till min förvaltare också. Det är ett steg i rätt riktning för min del. Nu ska jag bara ansluta mig till ett vettigt förbund också sen är jag nog fan vuxen igen. Typ!
 
Närmast i coola vuxengrejer är i alla fall våran lilla familjesemester till Mallis.
Det kommer att bli fanntastiskt. Sådeså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: