Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Det var en gång!

Kategori: Allmänt

Jag hade ett ämne. Till och med första stycket var färdigförfattat. Nu är det borta. Lååångt långt borta. Det kommer nog aldrig mer tillbaka tror jag.
Så då skulle jag vilja ta tillfället i akt och prata lite om politiker.
Visste du till exempel att vi har en infrastrukturminister i vårat land? Det visste inte jag kan jag säga. Hon heter
Catharina Elmsäter-Svärd och härstammar från den blåa högerheten. 
Ministern var på min arbetsplats idag och fiskade röster. Hon är ingen vidare fiskare. Oss lagerhjon ville hon inte beblanda sig med. Inte heller med inköparna på gräddhyllan enligt säkra källor. Hon vistades tydligen i lokalerna i nästan en och en halv timme. Så stora är inte våra lokaler så man inte springer igenom hela på den tiden. Jag skulle nog göra en staketrond på ca 3:48 till fots.
Jag är ju förvisso gammal kasernvakt och inte helt obevandrad i staketronderingens ädla konst.
 
Mitt skägg har fått ny frisyr. Jag har kapat pipskägget till fördel för ett mer modest och rakt gubbskägg. Denna variant av ansiktsbeklädnad passar fantastiskt bra tillsammans med min silvriga snedbena och välsvarvade knävelborrar. Jag ser ut att vara 20 år äldre än vad jag är. Hej medelåldern!
Nu ska jag bara skaffa mig en pipa så är jag helt hemma. Kanske en kaptenshatt också...
Måste jag röka pipan också eller räcker det att bara posera så där häftigt på olika bryggor med en frälsarkrans i bakgrunden.
Jag är så nöjd över att mitt nikotinbruk har minimerats maximalt så det skulle faktiskt kännas lite korkat att börja röka bara för att upprätthålla en skön image.
 
Faaast!
En tom pipa är i alla fall inte lika patetiskt som glasögon med fönsterglas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: