Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Egons framfart!

Kategori: Allmänt

Det har ju kommit till att bli lite av en följetång det här med "experiment Egon". 
Först tänkte jag be om ursäkt för det men sen insåg jag att ni väljer ju faktiskt helt själva om ni vill läsa eller spela bowling så jag tänker inte göra det.
 
Idag har jag skickat in skapelsen i ugnen, plockat ut den från ugnen, låtit den svalna samt ätit den med bregott och port salut. Helt magiskt var det inte men det var/är väldigt gott med bra tuggmotstånd och allt sånt som tydligen ska vara avgörande för ett lyckat bröd.
 
När ekonomin tillåter ska jag införskaffa lite hjälpmedel för att förenkla tillverkningen av dessa tingestar.
Nästa försök kommer att bli i bullformat. På så vis vill jag tro att varje individuellt bröd kan hålla sig färskt längre än vad en hel limpa klarar av.
 
Nog om sura degar och Egonar i glasburkar.
 
Jag börjar få huvudvärk. Det bäddar ju för en fantastisk dag, men solen skiner så jag ska nog strax snöra på mig springskorna och ge mig ut i något kladdigt elljusspår och jogga tills I can´t jog no more. Det och lite vatten borde nog göra susen.
I morgon ska det enligt utsago vara ett så kallat pissväder. Som gjort för att sladda runt byn i den vita gokarten.
Håll er inne!
I morgon alltså.
Inte nu. GÅ UT OCH NJUT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: