Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Jag är döden!

Kategori: Allmänt

Vem i helvete är du?
 
Det blir alltid värst framåt kvällen. Torra läppar, glasartad blick, lock för öronen och en näsa mer tilltäppt än Jimmie Åkesson på pridefestivalen.
 
Hur och varför blir man täppt i näsan? Det är ju fruktansvärt onödigt. Jag tycker nog att det räcker med att det rinner av och till så man måste snyta näsvingarna ömma och fnasiga. Nej då ska vi minsann stoppa all möjlighet till att andas och prata samtidigt utan att låta som en filmmördare på telefon.
När man som jag dessutom har en nässpray som får kokainister att köa till apoteken för effektens skull men där biverkningarna är blödande bihålor, hjärtklappning och sprickor i svalget väljer man gärna inte att nyttja den om det inte är absolut nödfall. Tyvärr så blir det ju absolut nödfall efter ungefär åtta timmar när förra dosen slutar fungera och man sakta vaggas in i en boll av het fetvadd runt huvudet som sedan doppas i kallt, tjockt gips för att slutligen inneslutas i ett tjock lager med julostvax... Typ!
 
Nä tacka vet jag en fin käftsmäll. Den gör ont som satan när den kommer och i ca fem minuter efteråt beroende på hur den tog men sen är man ganska ok faktiskt. Förutsatt att man inte är stolt som en tupp förstås. Då kan det ju svida lite mer har jag förstått. Inget jag lider av.
Tupperiet alltså.
 
Nu blir det té.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: