Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Jag valde borg

Kategori: Allmänt

Vi har varit och eldat in kungens förödelsedag ute i glesbygden utanför byn. Med kyrkan i bakgrunden och E4:an österut där vid Arlanda stod vi och kände oss... Ja, mest rökskadade och lite frusna.
E hade med sig sina egna pengar och köpte en korv och en läsk till sig själv. Jag och mamman hade inga kontanter (jävla moderna samhällsform) så vi fick vara utan.
Nu är vi hemkomna, barnet nattas i detta nu och hela hemmet har en air av skogsbrand. Fast jag tycker att det luktar lite gott. Det är inte så illa som mina dagar i friluftsfrämjandet när man verkligen stank brandrök. Mer som en liten romantisk förnimmelse.
En mysig eldstad vid ett vindskydd i ett skogsbryn någonstans. Kanske vid en sjö. Eller en rondell vid nortull, vad vet jag?
Det fattas bara att man har fiskfjäll i håret och maskbajs under naglarna så är man ju en fullfjädrad friluftsmänniska. Som Plupp!
 
I morgon ska vi roa barnet på tivolit som för närvarande huserar på en grusplan nära dig. Det riktigt sura är att varken jag eller J är tivolimänniskor. Åker inte karuseller, gillar inte trängsel och framför allt inte allt löst folk som dras som flugor till skit när det gäller sådana "etablissemang" (Ja jag vet. låt det vara, du fattar ju vad jag menar).
Nu blir det nog en kopp te. Kanske på granbarr.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: