Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Någon störde sig

Kategori: Allmänt

Jag läste ett inlägg för några dagar sedan där någon störde sig på att folk skrev sina bloggar som dagböcker. Detta gör att jag gärna vill börja tala i dagboksform.
Nu kommer jag tyvärr inte ihåg vem den gnällande individen var men, han/hon kommer inte läsa min blogg länge till om han/hon någonsin gjort det.
Det ska bli som om Sören och Anders hade författat mina inlägg. De ska startas med en snajdig hälsningsfras och avslutas med ett fyndigt rim. Uttrymmet däremellan ska fyllas än mer än det gör idag av och med fakta om min dag som passerat.
Med detta avhandlat så...
 
Tjenarehejsan svejsan!
 
Min ödmjuke far plockade upp mig tidigt idag för en tur ut till Pajala II som det har kommit att kallas. För er oinvigda och utomsocknes så heter det "AB Gösta Tomtlund svets och smide och ligger några ynkliga kilometer utanför byn där jag bor. Andledningen till piratkopieringen av ortsnamnet Tror jag härstammar från att någon hittade en gammal vägskylt med namnet på och tyckte det var hysteriskt kul att montera den ovanför portarna till verkstadslokalen. 
Så! Där fick ni lite Märstakuriosa också. Fan inte illa.
 
Hursom. Väl i verkstaden hade det blivit tid för det av staten påtvingade däcksbytet och eftersom min far är en relativt rekordelig herre som inte gillar att hans förstfödde är en räkdjävel som inte ens klarar av att svinga ett däckjärn så var det jag som fick göra det så kallade gruntet.
Det kan bero på att jag vid något tillfälle av totalt hjärnsläpp tyckt att det kan ha varit en bra idé att lära sig byta däck på ett korrekt sätt eller på att farsan var lat. Tyvärr tror jag att det kan ha varit min idé och att han helt enkelt utnyttjade sin svagsinta son.
Det skulle jag ha gjort iaf.
 
Efter ovanstående däckbyte var det dags. Vi satte av in mot byn med sommardäcken susande mot asfalten i den lilla rallyforden och härjade runt i några timmar. 
Det finns egentligen inte så speciellt mycket att säga om det förutom att vägen från Knivsta till Skepptuna är krokig och vågig på härligt kostigsmanér.
 
Jag plockade även upp en "ny" vinyl som jag har lyssnat på och senaste numret av Pondus hos bror min. Den har jag nu läst igenom. 
 
I morgon är det tydligen måndag.

Kommentarer

  • pappan säger:

    Klart man är lat/smart ;-)

    2014-04-07 | 20:04:52

Kommentera inlägget här: