Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

När orosmolnen hopar sig!

Kategori: Allmänt

Nu är det andra dagen med utropat självstyre på mitt lilla lager. Jag börjar bli trött nu. 
Egentligen så borde jag inte gnälla eftersom ungefär alla har det värre än jag men hur kul skulle den här bloggen vara om det inte fanns en stor portion gubbgrinighet bakom spakarna?
 
Mina jämlikar har firat två dagar i sjukdomsträsket medans jag allena har fått axla det tunga oket som är lagerarbete med allt vad det innebär.
Jag har ju fått hjälp av undersåtar och chefspersonen har gjort sig tillräcklig. I alla fall idag.
All work and no play makes Pontus a dull boy!
Dull indeed. 
Jag börjar få huvudvärk och tröttheten sätter in redan nu istället fär om en halvtimma som brukligt är. 
I morgon skall i alla fall styrkan vara tillbaka med full kraft och vid god vigör. Då ska jag ta det så lugnt så jag kanske till och med ska unna mig en tupplur på lunchen.
Jag slutar till och med 30 minuter tidigare för att jag ska hinna hem och plocka med mig E till dramaleken. Då får jag ju 40 minuter där när jag inte behöver göra någonting. Vilken seger!
 
Nu underhåller Biss och Kajs på barnkanalen och jag ska se om det står något intressant på insidan av mina ögonlock.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: