Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

PALLA!

Kategori: Allmänt

Jag borde inte skriva. Raka motsatsen. Jag borde läsa som en tok. Inte hobbitfamiljen Took utan en galen människa. Ju!

Nu har jag legat på rygg här i säkert en halvtimme och kastat arga fåglar på gröna grisar, bläddrat igenom fejsboken ett varv sen sist och hunnit bli så trött så ögonen tåras. Det kan förvisso vara kravaller med tårgasgranater utanför som gör att det svider men jag borde faktiskt höra det. Väggarna är ju som wellpapp och fönstren som två lager gladpack på den här tegelobaman.

Det var ett barnprogram om löss tidigare ikväll. Gissa om det kliar över precis hela kroppen? Måste dom visa sånt när jag är hemma? Oerhört ogenomtänkt tycker jag. Dock är det alltid roligt att lyssna på E när hon har utläggningar om allt mellan himmel och jord. Dagens lektion i huvudlöss är inget undantag.

Underbara unge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: