Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Semesterplanering!

Kategori: Allmänt

Jag har börjat titta på QI. Det är en härlig variant av frågesport/panelprogram med Stephen Fry som lekledare.
Egentligen så är det väl ett brittiskakändisarpratarskitprogram men det är verkligen min typ av tv underhållning.
Det finns inga stressmomen VISST FAN!!
 
Tjongelingplingefjong!
Idag har jag...
 
t och det är en härligt släpig brittisk jargong och det finns ett huvudämne som det ställs frågor om i varje avsnitt.
Lite som "The Big Fat Quiz".
Det har en lekledare och fyra  tävlande som ska svara på olika frågor i ämnen som berör allt mellan himmel och jord. O E RHÖRT underhållande.
 
Det görs inga roliga panelprogram i det här landet längre. Sista programmet med humor av sån nivå måste ju ha varit "Måndagsklubben" när Lennie och Claes, apfulla, mobbade skiten ur Caroline. Kvalitetstéve på låg nivå.
 
Jag har i flera dagar haft en produkt på min inköpslista. Den är för mig essentiell och jag glömmer bort den varje gång jag är inne i en affär. Högst irriterande. Jag har väldigt svårt att klara mig utan tops men eftersom jag lider av tillfällig minnesförlust så fort jag går in på en handelsplats har jag blivit tvungen. Nu drabbas jag flera gånger om dagen av våldsam akutklåda i hörselgången och jag vet att det bara är för att jag inte kan komma åt att klia loss som en dåre.
I lördags gick jag in på Ö & B med avsikten att köpa tops. Jag kom ut med Toablock och fröer. 
Dags för mer B-vitaminer tror jag.
 
Egon är matad också. Jag tror att jag lyckats med min skapelse men jag är inte helt säker. Jag har funderingar på att starta en till på vanligt vatten och rågmjöl. Egon är ju tillverkad av rysk vassle och en 50/50-blandning av rågsikt och vetemjöl och det känns som ett vilt experiment. Jag har funderingar på om det är galenskap att likna sig själv vid Dr Frankenstein.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: