Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Torr och tråkig!

Kategori: Allmänt

Jag har tvättat mig nu igen, som det hygiensvin jag är.
Denna eviga renhetsparanoian gör att jag sakta men säkert torkar ut.
Min hud blir till pergament och jag är så vätskefattig att snoret ramlar ur näsan som sand i ett timglas.
 
Oh! Undrar om man ska konstruera ett timglas?
Fressten. Hur kan en timma verkligen vara en timma? Om vi lägger till en dag lite då och då är det väl något som är galet i grunden? Vi har alltså ett överskott med tid på grund av att enhetsbestämmaren för tid hade fel!? Ska det vara så? Är jag helt ute och cyklar igen?  Någon har gjort en  felräkning med endast 16 decimaler per dag. Hur kan vi, den moderna människan, tillåta oss att leva med denna miss?
Jag ser det som en skymf och tänker arbeta för en längre arbetsvecka från och med pensionsålder. Nu har jag inte riktigt tid eller viljan.
Tid har jag faktiskt men viljan verkar inte riktigt infinna sig till det här uppdraget heller. Mystiskt.
 
Det har kommit att visa sig att jag har börjat samla på vita strån även i skägget så här på ålderns höst också. Inte illa. Snart kanske även jag kan få känna mig som en vuxen människa. Snart.
 
Jag ska ju faktiskt bli en sån där pappa om några månader. En sån där pappa med regler, försäkringskassakontakter och personlig bankman, för det ska man väl ha nu? Jag har för mig att jag har hört det någonstans. Någon på tv sa det till mig tror jag bestämt.
 
Nu är jag så trött så det rinner ur ögonen och i och med detta har jag officiellt mindre vätska i kroppen än en salt pinne.
 
Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: