Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Nu ere jul igen!

Kategori: Allmänt

Nu ere jul igen i både slott och koja. Över hela landet drar en kollektiv noja.

Jag kan inte mer av texten. Inte sammanhängande i alla fall. Det är dock min favoritjulsång. På andra plats kommer "Mer jul".
Båda skapar en märkligt verklig känsla i kroppen och jag har kommit att hävda att det är den här så kallade julstämningen som tränger sig på.

J gjorde sill igår. Ja alltså inte själva fisken såklart. Den har ju Gud gjort, det vet ju alla. Hon gjorde en härlig inläggning av skärgårdsvariant.
Jag har idag griljerat min första skinka och trollat ihop en gurkburk.
succé ska det bli.

Kommer ni ihåg änglaspelen? Ja inte sportevenemanget i L.A. utan en liten mässingspryl med änglar och klockor som drivs av värmen från fyra gamla (eller nya) julgransljus.
Min mormor och morfar hade ett sånt när jag var valp. Jag lyckades komma över ett sånt för en billig pfenig. Mitt minne måste börja svika mig ordentligt för jag kommer inte ihåg att den var så fruktansvärt irriterande. Det är så CIA måste använda dom som tortyrredskap på Guantanamo. Ljudet den skapar får katter och hundar att yla mot månen. Det sjunger fortfarande i huvudet.

Visst finns det något om dånande änglatrumpeter i Bibeln?
Det här var värre.
Mycket värre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: