Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

.

Kategori: Allmänt

Total tomhet i blogghjärnan.
 
Människor jag känner är på krogen. 
I byn spelar i afton Björn Rosenström och det Jävla bandet. Min klasskamrat och numera krögargangster ska få se Björn för första gången. Han har bokat honom och haft honom på sin krog fem gånger tidigare men aldrig lyckats se showen. Det är ganska imponerande tycker jag.
I stora staden spelar det säkert en uppsjö av andra band en Fredagkväll som denna men jag är ju här. I soffan, framför tv:n, iförd flanellbrallor. Blir ingen livemusik här inte.
 
Jag har tagit reda på att smärta inte är vekhet som lämnar kroppen utan faktiskt smärta och inget annat. Hade ont i båda benen lite från och till idag på min runda och kom hem lika jävla vek som innan om inte vekare. En blek veke är vad jag har reducerats till. Lite rund på mitten också men jag lyckades klara av mina 7,24 Km på under en timma. 59:26 för att vara exakt.
 
I morgon är det Enyas kalas. På en riktig nattklubb med discolampa och allt. Hon är nog lite exalterad men jag tror det finns mammor som är snäppet värre.
Jag ska se till så fiskdammen fungerar. Det är ett ganska tungt ansvar när det gäller kalas har jag kommit fram till. Alla barn ser ju fram emot fiskdamm. Det finns många vuxna jag känner som är väldigt avundsjuka på sina barn som faktiskt får vara med om fiskdammen.
Man kan nästa säga att jag ansvarar över den viktigaste delen på hela kalaset. Ja J har ju fixat godispåsarna och handlat allt godis och så men. Det är ju jag som fäster påsen på snöret.
Och pizzan! Jag ska beställa och hämta pizza också och säkert köpa glass. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: