Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Författare?

Kategori: Allmänt

Kan det vara något att sikta på? Känns ju som ett ganska tradigt jobb tycker jag. Sitta och ljuga ihop lite halvspännande, igenkännande och småskruvade berättelser som är mer än en resebroschyr tjock.
Jag vet inte jag.
Jag har försökt några gånger men jag tror att jag gör fel.
Jag tror jag måste lägga upp det annorlunda. Inte hitta på allt eftersom. Det kommer ju inte bli århundradets roman, eller ens novell. Jag har hittills lyckats fått en krönika publicerad. Jag känner killen och tjatade mig till den. I hans lokala nätmagasin. Innan någon viste vad det var för något. Jag tror jag hade en läsare, om man får räkna sig själv.
 
Det är nog det jag är näst mest skraj över. Nobben! Jag vill ju lyckas på en gång. sälja boken dyrt som fan till Hollywood. Jag kan se det framför mig.
Channing Tatum spelar mig. (vi är ganska lika faktiskt från en viss vinkel i ett visst ljus. döda vinkeln i kolmörker)
Någon annan spelar någon annan, mindre viktig person. Det spelar liksom ingen roll. 
Jag vill gärna att Harrison Ford spelar sig själv. Det tycker jag han är asduktig på.
 
Han är till och med Harrison Ford i Star Wars och det var ju innan man visste att han var Harrison Ford. 
I Indiana Jones är han faktiskt Indiana men i allt annat är han fanimej Harrison Ford. Världens mest överskattade skådespelare. Pauly Shore är fan bättre och han är så jävla dålig så man vill limma igen ögonlocken med tvåkomponents epoxilim och fylla öronen med harts för att slippa höra aset.
 
Jag tror jag ska skriva en bok om mitt liv mellan 20 och 30. Fast under pseudonym såklart.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: