Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Håkkei!! En gång till då.

Kategori: Allmänt

Jo det här med serier. Jag läser ju några. Sist tror jag att jag kan ha snöat iväg på Kalle-Anka tecknare. Det var med flit.
Det finns en annan som jag har gjort subtil reklam för på min facebooksida. Inte fullt lika barnvänlig. Inte alls barnvänlig faktiskt. Inte speciellt vänlig över huvud taget men OOOOHHH så underhållande, och jag har två album kvar i serien. HAHA!
Serien jag berättar om är naturligtvis Preacher. Denna fantastiska berättelse om en Gud som löper amok och flyr himmelen för att gömma sig undan pastorn Jesse Custer som har gett sig fan på att hitta och läxa upp den.
 
Igår meddelades det från en  officiell källa att produktionsbolaget som gett oss Mad men, Breaking Bad och The Walking Dead ska göra tv-serie av Preacher. Jag är onödigt glad åt detta och hoppas innerligt att dom gör den rättvisa.
 
Mannen som introducerade Preacher för mig är min nuvarande chef. Han gjorde sig själv en riktig björntjänst när han tidigare idag talade om för mig att det finns en annan serie. En minst lika udda, sju resor mer skruvad och storymässigt helt jävla sinnesjuk. Den finns dessutom helt gratis att läsa på internet.
Jag tror inte att han vill att jag ska jobba på dagarna.
 
Den här nya serien heter Crossed och jag har hittills bara läst ett kapitel men... Jag kommer att läsa fler. Många fler. Alla.
 
Om ni är känsliga och har en moral som av många kan ses som sund så borde ni kanske ignorera det här men jag är ju en hyvens kille så varsågod. www.crossedcomic.com 
Den utspelar sig i Skottland tror jag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: