Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Har jag skrivit om hipsters?

Kategori: Allmänt

Nu när jag har skaffat mig skäggvårdsprylar, har jag gått och blivit någon form av skägghipster? Jag tror inte det. Kan ju naturligtvis inte riktigt veta eftersom en hipster aldrig skulle erkänna att han/hon var en. Så om jag visste att jag var en hipster skulle jag inte erkänna det, ens för mig själv, och på så vis vara ovetande i mitt medvetande?. Aningen invecklad utveckling av tanke... Undrar vad Joseph Heller skulle ha sagt om saken. Eller, nej det undrar jag ju faktiskt inte. Det blev mest ett bra avslut på
 
 
Så idag har jag varit ute och gått enligt min nya devis. Devisen började så sakta ta form i Söndags och snart har jag tagit mig igenom en hel arbetsvecka. Det gör lite ont i benmuskulaturen men än så länge tror jag att min plan är sund. Jag har ingen lust att överanstränga knäna igen. Det gjorde så djävulskt ont i somras. 
 
Körkortsboken är inte så tråkig som jag först trodde. Den kommer nog aldrig att få ett nobelpris såsom den där Turkiska författaren som skrev snö men jag har inte vaknat av att jag tappat boken på näsbenet ännu. (det har hänt med andra publikationer, från 1400-talets Italien. Florens för att vara lite mer specifik) 
 
Idag har jag lärt mig att barn är lite lajbans och tror på total anarki och lördagsgodis.(det stog i boken faktiskt) Barn är bra. 
Tänk att få vara i förskoleålder igen.
Tänk!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: