Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Helgen som gått kom och gick.

Kategori: Allmänt

När Fredagen startas hemma hos ekonomichefen med en drajja och en kall staropramen vid trerycket och ett gäng grammofonskivesugna gentlemen som sällskap så är det inte mycket som går fel.
Jag kommer hem senare än vad jag hade räknat med och det var lite tråkigt men jag hade en väldigt trevlig afton i huvudstaden.
 
Från Silverdal togs det en droska till St:Eriksplan och en mellis på det där asiatiska haket på gaveln vid Filadelfia. Sen knatade vi vidare mot första stoppet. En liten vinylbutik på rörstrandsgatan tror jag. Där fanns lite av allting. Jag hittade en skiva som jag har letat efter väldigt länge och kommit att förlika mig med tanken att den nog inte kommer att hamna i min ägo. Det gjorde den. Min chef halade fram ett annat alster och sa, -Köp den här du Pontus. -Du behöver den mer än jag just nu.
Det är jag oerhört tacksam för. Det fick vara bra med dom skivorna för min del. Skivnotan landade på en femhundring och det var det garanterat värt.
Åt en fantastisk lammfilé till middag och drack en Irish till efterrätt. Underbar Fredagskväll som slutade bland hela stockholms hipsterelit i källaren på Melou som tydligen är/har blivit en tikibar. Otippat.
 
På lördagen softades det i hemmets lugna vrå och idag har det varit fika med min mor, far och J:s syster med familj.
 
3vligt värre!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: