Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Hipster är väl ett klädesplagg?

Kategori: Allmänt

Hipstertrenden är den konstigaste av de alla. Steampunken var lite halvmärklig men hipstertrenden är nog den som är mest intressant.
 
Vad jag har förstått så ska man alltså gå tillbaka till det gamla sättet i den nya världen. Man ska sätta sin egen surdeg, koka sin egna gris länge och slipa sin lie med sten.
på 70-talet fanns inte hipstertrenden som ett uttalat tema men visst var det väl ändå då det hela startade? Man skulle gå emot industrialismen och bo i kollektiv med egenodlad mat och en tam get medans storfamiljens ungar utbildades i hemmets trygga med kommunismens positiva värdegrund att stå på.
 
Dagens hipsters stoppar korv och kokar länge. De går i bruna lågskor, stuprörsjeans, flanellskjortor, skepparkavajer och en upprullad sotarmössa. Outfiten toppas gärna med en stickad halsduk som är snurrad som ett bildäck runt halsen och en vältrimmad tangorabbat på överläppen. 
Frisyren ska nog helst vara någon form av Anderssonskans Kalle- lugg som med fördel blåses undan ur ögonen med en snygg whiplashknyck på nacken.
 
Hur dagens hipstertjejer ska se ut har jag faktiskt ingen aning om men jag kan tänka mig att det är mycekt virkade sjalar och tjocka strumpbyxor i glada färger nerstoppade i ett par "vintage" seglarskor från den där butiken högt upp på Åsögatan.
 
Jag är nog inte mycket bättre själv. Jag går i min mc-jacka med James Dean-snitt och utsvängda, tighta, svarta jeans av märket lee och ett par riktigt fejkiga motorcykelpjuck med dragsko på insidan.
Det har kommit att bli så att jag har en enorm kärlek till utsvängda jeans. Eller Manchester, det funkar lika bra det men det uppskattas inte lika fullt här i hemmet.
 
Vår stil är väl egentligen den personen vi strävar efter att vara när vi  vill vara vårat bästa jag?
 
Jag gillar min stil, eller mina stilar. Det händer ju faktiskt att jag vid vissa högtidstillfällen tar på mig en tredelad och putsar upp dansskorna jag med. Man ska skapa en lätt förvirring hos folk. Det håller både dem och jag på alerten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: