Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Kära dagbok!

Kategori: Allmänt

I dag har jag varit duktig. Inte duktigare än någon annan och egentligen inte duktig över huvud taget men jag är ganska nöjd över att jag fått saker gjorda på en dag när jag helst av allt hade legat i soffan och läst hela dagen.
 
Jag mjukstartade givetvis med några timmar i sotjisoffan, inmundigandes kaffe och frukostbröd men sedan tog jag tag i saken och gick ut i förrådet. Lyfte ut och stuvade om samtidigt som jag letade efter en kasse med kläder som förmodligen skulle stå där.(det gjorde den inte) Istället för denna kasse hittade jag en mängd andra kläder som kommer komma väl till pass inom en relativt snar framtid. Dessutom lyckades jag skapa mer utrymme, om än lite, för att kunna stuva in fler saker så som en spjälsäng och diverse barnvagnsattiraljer.
När jag blev färdig med förrådet bestämde jag mig för att ge klädkammaren en omgång. Vad jag nu kallar jakten på den försvunna kassen kändes som ett hån mot min person. I denna klädkammare hittade jag ingenting jag letade efter men jag tror att jag lyckades skapa lite mer plats där också.(efter att J berättat vilka saker jag skulle ta ut i förrådet och jag på helt eget initiativ slängt en påse med tomglas)
J hittade naturligvis påsarna (ja det var tydligen två, minst) efter ungefär 30 sekunders letande någonstans i kammaren. Jag gav upp och tog fram dammsugaren.
E blev droppad på femårskalas vid halv två och snabeldraken har jagat ludde-lump runt i våran rövarkula som nu nästan kan klassas som en operationssal. I krig. Ute i fält.
 
Tvättat har jag också fått hjälp med att göra då jag är helt inkompetent som människa. Jag blev dock betrodd med att förflytta tvätten från ena maskinen till den andra samt hänga in hallmattan i torkskåpet. Jag höll på att faliera totalt då jag av naturen tydligen är horribelt disträ.
 
Nu när kvällen är kommen och natten knackar på sitter jag ganska nöjd med ett glas blandsaft och lite lättsaltade chips.
 
För en halvtimma sen kände jag min blivandes sons spark.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: