Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Kolossen på Rhodos

Kategori: Allmänt

Har ingenting med det här att göra men det har ingenting annat heller.
 
Idag lider jag av en ytterst märklig huvudvärk som med allra största sannolikhet är förstadiet till en stroke. Det kan också bero på vätskebrist då jag endast druckit 8 koppar kaffe och två glas vatten idag men det verkar högst otroligt. I går var jag hurtbulle och gick ganska långt i rask takt. Det funkar  oerhört bra som självterapi för mig. Det ska jag nog fortsätta med. Inte hälften så slitande som att jogga men det känns som att det ger en hel del. Mentalt och banalt.
 
Det är ganska stökigt i huvdet just nu. Jag blev tvungen att ringa min chef idag och fråga om han fortfarande var min chef. Det är han säger han. Han är lite rolig. Jag ringer för att ta reda på om han fortfarande är den han utger sig för att vara och det samtalet slutar med att han vill att jag gör gratisreklam för  firman. Jag hängde inte med alls i dom svängarna men i övrigt gick samtalet bra.
 
Väntar som en tok på att firman jag är uthyrd till ska fatta ett beslut om anställning så jag slipper bemanningens lajbansregler och märkliga tider. Skulle sitta som en smäck med en liten tillsvidaretjänst tillsvidare. Så det åtminstone känns som man har sitt på det torra.
Lönemässigt lär jag väl droppa som en istapp i Mars men det kan det ju nästan vara värt. Jag är kluven.
 
Hur ska jag lyckas vända det här till något roligt då?
 
Man kanske inte behöver ha så jävla roligt hela tiden. Ibland ska man nog må lite halvruttet också. Inte för att jag  mår halvruttet, jag bara konstaterar en tes. (om man nu kan göra det...det kunde man ja!)
Jag mår ganska bra faktiskt. Jag är väldans trött idag och har ett sötsug som är som Dr Mengele. Helt sinnessjukt.
Vi har ju visserligen en söthylla i skafferiet som jag kanska ska härja lite i. Då får jag gå riktigt jävla fort i morgon. Jogga törs jag inte. Inte efter att mina knän pajjade ur i somras. Jag börjar med rask gång i något halvår så får vi se fram till sommaren om jag tycker att det är värt att öka takten. HEJ TRÄNINGSBLOGGEN ! 
Hädanefter blir det bara fröbrödsrecept och smoothiekultur! 
 
Nej det blir det inte. 
 
Nu svamlas det på riktigt. Lägger ner för idag och hoppas att det blir 1000% mer givande i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: