Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Min norska frukost!

Kategori: Allmänt

Jag bara hittade på rubriken. Den har ingenting med Norge att göra förutom musiken i mina lurar.
Den är snabb, aggressiv och har en underton av den s.k. antikrist i sig. Riktigt bra komma igång musik.
 
I vanlig form har jag inte direkt någon aning om vad det här kommer att handla om så jag börjar spåna lite om det är ok?
Äggen står på spisen och kaffet är nästan i magen. J sitter och fönstershoppar på tradera och facebook och jag funderar på när jag ska ut och promenera idag. Det har alla ingredienser för att bli en lika fantastisk dag idag som igår.
Väntar faktiskt på att herrarnas staffet ska börja men det är nog mest än ursäkt för att hålla blyarslet varmt här i mitt soffhörn. 
Vi ska ut i förrådet och leva rövare senare också. En helplanerad Söndag med andra ord.
 
Nej fan det här ger ju inget. Jag får bläddra lite i media och se om jag hittar något irriterande.
 
 
Hahaahahahaha!!
Här har vi det.
FN uppges ha hittat bevis för brott mot mänskliga rättigheterna i NORDKOREA!!! Vilket enormt jävla nyhetsvärde.
En blind katt utan morrhår hade ju fan kunna hittat dom bevisen.
 
"Regimen i Nordkorea anklagas bland annat för mord, avrättningar, svält, slaveri, tortyr, våldtäkter, tvångsaborter, sexuellt våld, försvinnanden, avrättningar och för att sätta regimmotståndare i Gulag-liknande arbetsläger, som sammanlagt har 80 000-120 000 fångar."
 
Det här stycket är taget rakt ur vårat ymnighetshorn till elitjournalistkår på aftonbladet.
Nu kanske man inte ska skylla på aftonbladet som trots allt bara vill sälja lösnummer men det här är väl för i helvete inga nyheter?
Att FN kan te sig lite lätt bakom i det här ärendet är ju lika uppenbart som att Peter Jöback är gay.
 
Varenda människa med någon form av verklighetsuppfattning måste ju ändå ha någon form av insyn i situationen i Nordkorea. Det har pågått i miljarder år och kommer förmodligen pågå i miljarder till. Dinosaurier som hängde i området gick förbi och skakade på huvet åt dårskapen. Men först nu har FN:s människorättsråd UNHRC alltså tillsatt en komission för att komma fram till något som vi alla vet. Nordkorea är så att säga FUCKED!
 
Jag undrar vad FN nu kommer att göra åt saken. Sätta ut gränspatruller med blåa hjälmar och stora pickor? Nej det har dom ju redan gjort. Plus att amerikanska styrkor har väl bevakat den gränsen sedan Koreakriget? Jag ska inte säga att det är så. Jag har alldeles för dålig koll på det kriget och vad som egentligen hände men jag vet att dom står där. På varsin sida och är jävligt beredda på att det närsomhelst ska tilta duktigt.
 
Nu blir det äggmacka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: