Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Novishockey!

Kategori: Allmänt

Vad är det som händer i huvudet när det plötsligt klickar till i trumhinnan och i direkt anslutning till klicket börjar toktjuta i örat nästan så det börjar svida i ögat. Varför blir det så och hur kommer det sig att bara jag hör det?
Ytterst märkligt.
 
På lördag ska jag gå på ishockey. Det var väääldigt länge sedan. Sist jag såg en match live tror jag bestämt att vi stog och hatade Timrå i Pinbackshallen här i byn. Härliga minnnen.
Jag tror att vi var ungefär tio pers i Arlandaklacken. Tuffa killar minsann.
Nu är det ju faktiskt en "riktig" match på en riktig isstadion. A.I.K-Linköping på Hovet. Nedsläpp klockan 16:00.
Jag tror att jag ska få vara hangaround i den beryktade OzzyArmy. Kanske ser fram emot det här lite väl mycket men jag tycker att det är roligt på livehockey. Kan bli lite väl medryckt ibland men det ska man väl vara?
Kul ska det bli iaf. Jag ska köpa mig en halsduk i morgon så jag inte ser helt dum ut.
 
Att jag är novis när det kommer till vuxensport är ju knappast någon hemlighet men jag har i.a.f. studerat  mig regelverket så pass att jag vet att det blir inte icing om inte spelaren passerar backlinjen innan bollen lämnar racket.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: