Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Ny leksak

Kategori: Allmänt

Jag har skaffat en ny telefon och ett nytt abbonnemang. Det är ca 80 sek dyrare i månadskostnad än det gamla avtalet men telefonen är större och heter fyra istället för två. Priset måste ju balanseras av storleken och modellen?
 
Nu har jag aktiverat det nya sim-kortet. Det är ett sånt här litet kort. Samma storlek som min lillfingernagel ungefär. Inte alls lätt att tappa bort om man ligger i sängen och pundar med luren. Mitt minneskort har ungefär samma storlek. Det som är askalas är att sim-kortet är vitt och minneskortet är svart så man hittar dom ju ganska snabbt om inte påslakanen är svarta och vita förstås. Våra är lite grå också för att förenkla.
 
Ishockeyis är vit och puckar är oftast svarta och jag har funderat lite på hur många ickeeuropéer (amerikaner) som var tokförvirrade över hockeymatchen idag. 
Jag har träffat och pratat med människor (amerikaner) som faktiskt inte vet skillnaden mellan Sverige och Schweiz, eller att det ens är någon skillnad.
"Soo you´r  from Sweden right? With the alps, the coo coo clocks, the clogs and the great chocolate?"
"Eehrm, riiight! Dipshit"
Nog för att vi har allt det där men jag är ganska säker på att dom menar Schweiz.
Vi är väl kända för små röda hästar med blommor på och silvriga platåskor? Eller är det Wagners felaktiga bilder av hornhjälmarna kanske?Smarta blondiner och omonterade möbler? Jag vet faktiskt inte. Dags att skicka ut en fråga till min utrikiska vänner och fråga vad Sverige är känt för.
 
Ha en trevlig helg.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: