Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

PK. Mer än en gammal bank.

Kategori: Allmänt

Jag har länge tyckt att folk är löjliga. Larviga rent ut sagt.
 
Den här politiska korrektheten som har genomsyrat västvärldens alla städer och det faktum att "man " känner sig kränkt mest hela tiden måste ju vara ett 2000-talssyndrom.
 
Jag menar naturligtvis inte att det ska vara ok att förolämpa människor till höger och vänster. Man ska inte kalla folk av olika etnicitet för nedervärderande ord på ett negativt sätt eller på något sätt över huvudet taget men att folk väljer att bli upprörda och känna sig kränkta tycker jag är på gränsen till barnsligt.
 
Jag kanske är speciell. Jag har valt att inte reagera när någon säger något elakt till eller om mig. I 99% av fallen det händer så är det en människa jag inte känner och som inte känner mig så skällsordet och den eventuella meningen rör mig inte i ryggen. Om det skulle visa sig att det var den där andra procenten så har jag förmodligen förtjänat det då de människor jag kallar vänner känner mig tillräckligt bra för att veta att säga åt mig när jag beter mig pundigt åt.
Dessutom har jag fått en alldeles utomordentlig uppfostran där jag lärt mig att inte göra illa andra. Människor eller djur. (Jag tänker inte ge mig in i någon djurplågerimonolog här. Det sparar jag till en annan gång.)
 
Människan i det moderna samhället har börjat bli/känna sig kränkt av det ena med det tredje och jag fascineras av att folk orkar bry sig.
Man blir kränkt när någon vid samma övergångsställe helt plötsligt går mot röd gubbe. När en flottig förortsraggare (vid samma övergångsställe faktiskt) tutar och visslar åt tonårsstjejerna i för tighta jeansshorts.När jag bryter ut i ett rått asgarv när någon snubblar upp på en trottoarkant för att denne gick och stirrade ner i sin telefon istället för var individen satte ner bladen. Folk reagerar på det mest onödiga små skitsaker. 
Helt plötsligt är jag ett respektlöst as som är på raggarens sida och dessutom tar upp vad tjejerna hade på sig och hur vågar du skratta åt sms-killen? Han kunde ju ha ramlat rakt ut i trafiken och blivit påkörd! Precis som du borde ha blivit när du gick mot röd gubbe ditt svin. 
 
Det finns en lag om ärekränkning. Jag tror att fler människor borde ta del av den innan de bli kränkta igen.
http://www.lag24.se/a/%C3%A4rekr%C3%A4nkning
 
Ja nu blev det ju inte så mycket om politisk korrekthet men det kanske kommer en annan gång.
Sa FLICKAN!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: