Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Pundarmek

Kategori: Allmänt

Idag kunde jag mycket väl blivit av med en arm. Jag blev inte det, men jag ökade garanterat riskerna för det.
 
Vi har fått en "ny" maskin på jobbet. Den knögglar ihop papper till skrynkliga korvar med hjälp av en matarmekanism i stil med kugghjulsfunktion. Två hjul som stansar och knöglar med ett fantastiskt resultat och har tagit företagets miljötänk in i 1900-talet.
Det tog stopp i maskineriet idag. Jag gillar inte när det tar stopp i något maskineri. Allra minst i något maskineri som står i vägen för min succé.
 
Jag vill se mig själv som normalpraktisk. Inte på något sätt smart, men normalpraktisk.(vi kommer tillbaka till intesmart grejen om en liten stund)  På maskinen finns det ett vred och en knapp. Vredet är ett enkelt på/av-vred. Inga konstigheter där. Knappen har en lite lattjo symbol som ser ut ungefär så här  --->--- .
                                                                                                                        ---<---
 
Jag har inte brytt mig om att läsa någon manual eftersom MAN inte läser manualer. (jag brukar faktiskt alltid läsa manualer men tänkte att den här maskinen är så galet simpel att till och med en blind horsare från Ulan Bator kan fixa den)
 
När jag öppnat maskinen och kommit fram till att det sitter en puck av komprimerat papper fastkilat mellan "kuggarna" skrider jag till verket. Med kniv, sax och tålamod tar jag mig an uppgiften. Sågar, hackar och drar loss konfettistora bitar brunt packpapper och känner att ingenting händer när min kollega (som har suttit bredvid mig och pratat om något oerhört intressant) plötsligt säger, -Det finns ju backfunktion på den där! (han har skummat igenom manualen) Jag har vid det här laget nästan lyckats frigöra pucken efter ca 10 minuters idiotpundarpul med ovan nämnda verktygsarsenal.
Det visar sig att knappen med den märkliga heroglyfen naturligtvis är en backfunktion.(fattar ju för fan vem som helst) Jag kopplar in maskinen igen och vrider om vredet och trycker på knappen. Puckjäveln släpper, maskinen surrar på och stoltheten får sig en välförtjänt törn. (inte på något sätt smart) 
 
Jag hade fixat den utan backfunktion.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: