Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Röda näsdukar!

Kategori: Allmänt

Nu blir det kopojkstofflor, chaps och sporrar för hela pengen!
Jag har lyssnat på Hank Willams III till och från jobbet och det är kört.
Grässtrå i munnen och egenrullade cigg som en riktig Lucky Luke. Synd bara att jag är så långsammare än min egen skugga. Jag skulle förmodligen bättre identifieras med Ratata. Hunden i serien alltså, inte bandet.
 
Jag har en märklig hatkärlek till country. Begreppet och genren är så väldans stor så den nästan kan liknas vid metal.
I ena änden har vi Billy-Ray Cyrus, Reba McEntire och Shania Twain. I den andra Legender som Hank, Roger Allan Wade och Wayne Hancock. 
Den första änden förtjänar att dö långa och plågsamma dödar medans den andra änden borde få nobelpris i litteratur hela högen.
 Ta bara låttitlar som "Stoned playin´ pinball", "My baby loves malt liquor" eller "Wy don´t momma stay with daddy and me". Helt omöjligt att inte lyssna.
 
När lönen kommer är det jag som köper ett krokodiskinn och flätar min egen stetson.(jag är ju fortfarande ett hipstersvin så jag ska ju göra det själv från grunden medans jag kärnar mitt smör, Amish-style)
Finns det någon som faktiskt kan titulera sig skomakare längre förresten? Som verkligen gör skor? 
I Kambodia fanns det åtskilliga. Jag "fick" ett par trevliga kängor i svart mocca (ok hipstermods) tillverkade för endast 340 spänn. Räknade ut att dom borde ha kostat ca 3500:- . Vilken jävla deal. Det var i det läget som mina idéer om en silkesimport började ta fart. Dom idéerna försvann ganska fort när jag insåg att det inte är aslätt att sälja dom mängderna med silke i Sverige för att faktiskt tjäna pengar på det om man inte har kontrakt med kungahusets skräddare och gissa vad. Det har jag inte.
 
Nu är mat. Sen promenad. Jag återkommer.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: