Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

skrivkramp

Kategori: Allmänt

Det är inte helt lätt att prestera något fyndigt eller intressant varenda dag. Idag har jag nog ingenting som kan vrida igång någon form av känsla.
 
På jobbet har det ju hänt lite grejer men ingenting värt att dela med sig av. Att chefen är hemma p.g.a enorm bakfylla roar ju ingen direkt om man inte skriver det på ett roligt sätt från en rolig synvinkel men jag blev mest förbannad att vi fick höra det av den bakfulla inköparen som hade supit i kapp med tidigare nämnda chefsperson.
Så gör man väl ändå inte, eller?
"Kung på natten, kung på dagen" har jag fått lära mig.
Sen att jag själv inte alltid är kung på dagen, men det ska väldans mycket till att jag dricker på en så kallad skolnatt.
En mindre hickup i min annars transparanta arbetsdag. 
Jo! Jag var ju med en kollega till bauhaus och shoppade loss också. Vi hålller på att bygga om kontoret vårat litegrann. Nya fina ekbänkar och sittplatser för alla minsann. 
 
Näe fyfan vad det här blev ett tråkigt inlägg. Vad hände med våldet? Drogerna? Åsnefölen och vaselinet?
 
Om det ska bli något av det här måste jag nog ta och börja läsa lite klassiker igen. Synd att dom är så jävla träliga att ta sig igenom. Jag har fortfarande bara kommit halvvägs igenom Dante´s komedi. Började för ungefär 7 år sedan. Har fastnat litegrann. Det är för övrigt den sämsta komedin någonsin skriven. Jag har inte skrattat högt en enda gång sedan jag öppnade boken. Jo, alltså jag har ju skrattat men inte åt Dante. Det är ju den minst roliga boken någonsin skriven. Bibeln är väl kanske inte hysteriskt kul den heller i och för sig.
När jag var liten hade min mamma bibeln i serieformat. Den var rolig, eller ja. Snygga bilder i alla fall. När man är sju och på bild få se när Kain slår ihjäl Abel med en sten (eller om det var tvärt om, jag har ingen aning faktiskt och har kommit in i ett flow nu så jag orkar inte kolla upp fakta i ett fictionverk) över ett lamm eller vad det nu var har nog gjort att jag kommit att älska serierna. Man kunde ju trott att jag skulle fått upp ögen för bibeln och själva sagan i den boken men jag tror att färgerna och stilen på teckningarna var bra mycket häftigare och lättare att relatera till än säg, 40 år i öknen. Det går fan inte ens att göra spännande med coola teckningar.
 
Nu får det vara bra för idag. I morgon är det fredag och jag har inte fått tacos på aslänge. Känner mig knapp Svensk längre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: