Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Tripp trapp trull

Kategori: Allmänt

Pappa är sällan full.
 
Jag var ute och gick en sväng. En lång sväng. Jag var tvungen att hämta lite post hos min lillebror och hämta lite paket med posten som jag hämtade hos min lillebror. Det var en avi. Det första alltså. Jag hämtade inte ut en avi på posten. Det hade varit lite märkligt.
Jag hämtade tre böcker (som jag redan har skrytit med) och en gubbpung och visir till min telefon samtidigt som jag halkade runt i lite över sex kilometer i regnslasket. 
Mycket bra benträning. Kanske.
 
Nu står kvällstéet på bordet och jag har ätit hundra salta pinnar och en citronkäck och till skillnad från Tre Kronor förlorat minst fem hockeymatcher i mitt nya spel. Snart ska jag sluta spela och börja läsa men jag har inte riktigt bestämt mig för vilken jag ska börja med. Det lutar åt Anna Karenina men som sagt, inte helt klarlagt. Det blir Kafka sist iaf eftersom hans mesbok bara 1/4 av Tolstojs tegelstenar. Alla vet ju att det är storleken på text och antalet sidor som är det viktiga, inte innehållet.
 
Man skulle kunna tro att jag skriver det här inlägget för att undvika någon form av lässtart men för att undvika dessa "mästerverk" skulle jag behöva skriva om hela bibeln inklusive dödahavsrullarna i två översättningar tror jag.
 
Jag tar väl och sätter igång då...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: